NOVINKY
14.11.2016
Uvolněna verze Afit 4.9.397.0 - aktualizace Afitu s úpravami pro elektronickou evidenci tržeb (EET)

1.8.2016
Uvolněna verze Afit 4.9.396.1 - aktualizace Afitu s menšími opravami a optimalizacemi.

Poslední aktualizace

WWW:  11.8.2016
Afit:  4.9.397.0 (14.11.2016)
RSS kanál:  Afit RSS kanál XML verze - sledování novinek online Afit RSS kanál - sledování novinek online

Vyberte si svoji verzi

Afit verze Profi Verze PROFI
řešení bez omezení, maximální výkon
40.000 Kč

Afit verze Standard Verze STANDARD
řešení pro nenáročné, základní balík funkcí
30.000 Kč

Afit verze Lite Verze LITE
malé provozy, omezený počet záznamů ale všechny funkce.
10.000 Kč

Jak si pořídit Afit

Dozvěděli jste se o Afitu vše co jste potřebovali, jste přesvědčeni, že je to ten pravý program pro Vaši provozovnu a chcete jej začít používat. Nevíte jak začít, co udělat jako první? Pak právě tato sekce je určena pro Vás, neboť zde najdete návod, jak postupovat od objednávky až k rutinnímu provozu systému.


Objednávka systému

Dříve než začnete s objednávkou, je nutné Vaši firmu nejprve zaregistrovat.

Objednávka je velice jednoduchá. Stačí zaslat emailem požadavek na dodávku vybraných komponent. Jelikož je většinou každá zakázka individuální, je lepší se předem domluvit, v jakém rozsahu budete instalaci potřebovat. Do objednávky uveďte:

  1. Jakou verzi Afitu jste si vybrali, viz srovnání vlastností verzí.
  2. Na kolika počítačích bude Afit instalován, resp. kolik současně připojených uživatelů budete využívat?
  3. Zda budete potřebovat i nějaké hardwarové komponenty?
  4. Pokud řešíte ovládání solárií, pak je třeba objednat i řídící systém (procesní stanici). Zde je důležitý počet solárií (maximální možný i s výhledem do budoucna).
  5. Předběžný termín spuštění zkušebního a rutinního provozu.

To by mělo v první fázi objednávky stačit, ostatní náležitosti s Vámi probereme telefonicky nebo emailem.

Vytvoření cenové předkalkulace

Na základě Vaší objednávky Vám vytvoříme cenovou předkalkulaci nákladů, do které zahrneme veškeré možné související části, které se mohou v průběhu implementace vyskytnout. Dozvíte se tak kolik peněz zaplatíte za případné cestovné, školení, instalace apod. pokud budete tyto služby využívat. Afit lze nainstalovat prakticky bez větších problémů i svépomocí, pokud máte základní znalosti práce na PC. Cenovou předkalkulaci Vám zašleme emailem na odsouhlasení a je možné uhradit část nebo celou částku (dle charakteru objednávky) jako zálohu před zahájením prací. Záloha je vyžadována na veškerý hardware ve výši 100%. Platbu za služby a licence je možné provést až po nainstalování a zprovoznění systému. Pokud budete požadovat zaslání instalačního balení (příručky, CD), zaplatíte pouze paušál za startovací balíček v ceně cca 2 tis. Kč, které se Vám později odečtou z ceny celé zakázky. Jedná se tedy o zálohu.

Příprava hardware

Pokud je součástí dodávky hardware včetně počítačů, pak zajistíme připravenost techniky sami. Pokud si ale zajistíte techniku z vlastních zdrojů, je vhodné před vlastní instalací konzultovat potřebnou konfiguraci. Obecně lze říci, že Afit bude pracovat na všech verzích operačního systému Windows XP a novějších. Co se týká počítače je důležitá především dostatečná výbava porty pro periferie. Podrobné informace jsou součástí katalogu, který je možné stáhnout po přihlášení k Vašemu účtu, pokud jste již registrovanými uživateli a máte aktivovaný účet.

Instalace software

Po odsouhlasené objednávce a přípravě hardware Vám připravíme aktivační kódy pro Vaši licenci a zašleme další instrukce emailem. V podstatě si pak pouze stáhnete instalační CD (pokud jej neobdržíte poštou, když si toto objednáte) a podle instrukcí program nainstalujete a aktivujete licenci na dobu určitou. Instalaci lze řešit i s našimi techniky na dálku přes internet. Stačí si na počítač, kam se bude program instalovat, stáhnout program TeamViewer Quick Support a po spuštění nám nahlásit identifikační číslo a heslo daného sezení. Počítač pak lze ovládat přes internet a Vy se budete prakticky jen dívat. Je vhodné mít nainstalovaný program Skype, abychom mohli komunikovat prostřednictvím internetu i hlasově.

Zaškolení a testovací provoz

Budete-li si to přát, můžeme provést základní zaškolení obsluhy dle Vašich požadavků. Školení probíhá buď osobně a nebo přes internet. Výhodou internetového školení je fakt, že neplatíte cestovní výlohy. Nevýhodou je horší interakce se školitelem. Je ale možné snadno školení členit na menší bloky dle potřeby a situace. Školení nenahrazuje elektronickou nebo papírovou dokumentaci, ale slouží spíše pro rychlé seznámení se systémem. Počítejte s tím, že se budete muset řadu věcí naučit sami, neboť všechna školení jsou poskytována jako placené služby. Technická podpora má sloužit né pro výuku, ale pro řešení nestandardních, havarijních a nebo nezdokumentovaných situací. Jelikož je ale technická podpora řešena zvlášť jako placená služba je možné ji využít i jako podporu školení, ale ceny se tak zbytečně navyšují, je lepší si sjednat osobní schůzku u nás na provozovně a provést školení jednorázově v rozsahu minimálně 2 hodin.

Zkušební provoz si většinou vyžádá určitá nastavení a menší pomoc technické podpory. Krátké telefonické dotazy a nastavení trvající celkově méně než 30 minut zpravidla v rámci zkušebního provozu neúčtujeme. Budeme se snažit Vám provoz rozběhnout do běžného režimu co nejdříve. Cca po 1-2 týdnech ustane úvodní "nejistota" a systém se začne používat rutinně. V té chvíli je již možné provést konečnou kalkulaci zakázky, pokud si ještě nerozmyslíte celkovou konfiguraci, změnu licencí, další školení apod.

Uzavření zakázky a vyúčtování

Nelze jednoduše říci, že po tolika a tolika dnech se zakázka uzavře, Vy zaplatíte a tím to skončilo. Pro nás i Vás to prakticky vše začíná. Uzavřít můžeme pouze instalační etapu a předání systému do užívání. Jakmile však Afit začnete používat, stáváte se plnohodnotnými uživateli a je naší povinností se o Vás postarat do té míry, aby systém sloužil k účelům, ke kterým byl naprogramován. První etapa se zpravidla zakončí úhradou fakturované částky, která zahrnuje všechny upřesněné služby v odvedeném rozsahu. Pokud budete platit některé služby a licence formou splátek, vytvoříme Vám splátkový kalendář a k danému datu pouze uhradíte předepsanou částku. K ní dostanete daňový doklad a sadu kódů pro prodloužení licence na další období. Bez navýšení ceny je možné splátky rozložit až na 6 měsíců. Po plném uhrazení licence a souvisejících služeb Vám vystavíme licenční smlouvu, která potvrzuje legální a oprávněné nabytí práv k užití daného software a po potvrzení smluv oběma stranami se stáváte držiteli neomezené licence k programu se zárukami definovanými ve smlouvě.

Co dál při provozu Afitu?

Jak můžete vidět z obsahu tohoto webu, snažíme se o maximální podporu uživatelů a poskytujeme jim nejen obrovské množství informací, což je nám dokonce někdy vyčítáno (doufejme že spíše z legrace), ale snažíme se program nadále rozvíjet, zdokonalovat, upravovat dle přání uživatelů a udržovat trvalý kontakt mezi uživateli a vývojáři. Peníze, které za licenci zaplatíte, pokrývají náklady na dosavadní vývoj, režie a zisk pro zajištění provozu firmy. Nelze kalkulovat s představou, že vložené peníze postačí na financování veškerého provozu na několik let. Samozřejmě můžete se spokojit s verzí, kterou budete mít. Ale co za pár let, pokud se změní nějaká legislativa, bude potřeba podpora pro jiný operační systém nebo řešení jiných technických problémů? Je to podobné jako s údržbou Vašeho automobilu. Můžete jezdit na pravidelné garanční prohlídky a platit relativně malé částky každý rok a nebo čekat, že se Vám něco "poláme" a pak zaplatíte všechno další, co se při havárii projeví. Zpravidla je vždy výhodnější, bezpečnější a hlavně spolehlivější preventivně jakékoliv havárii předcházet a udržovat systém co nejaktuálnější, tak jako to děláte např. s operačním systémem nebo antivirovým programem. Proto je vhodné a doporučujeme dále pokračovat ve financování programu formou aktualizací. Vydávané nové verze přináší nové možnosti, vylepšují zpravidla ergonomii, odstraňují nedostatky předchozích verzí. Vyplatí se tedy je mít i z těchto důvodů. Ceny za rozdílové aktualizace najdete průběžně v sekci Ceny.

Technická podpora k Afitu není zahrnuta v ceně licence a každý uživatel si ji hradí individuálně podle potřeby, kolik takové podpory odebere a také v jakou dobu. Prakticky by nemělo být nutné podporu vůbec využívat, neboť dokumentace popisuje vše potřebné a další funkce se dají experimentálně ověřit a vyzkoušet. Pokud však uživatel tyto znalosti nemá a nebo řeší havarijní stavy, technická podpora, ač placená, mu může ušetřit nemalé prostředky. Spočtěte si, kolik vás bude případně stát hodinový výpadek vašeho provozu. V pracovní den, svátek, večer, apod.

S další investicí počítejte v souvislosti s provozem internetového rezervačního a informačního systému pro zákazníky. Náklady jsou spojeny s pronájmem virtuálního serveru, na kterém běží webová aplikace Afit WEB, správou VPN sítě a konektivitou do internetu. Náklady zpravidla nepřesáhnou cca 15 Kč/den.